› Jemné úpravy designu karoserie a nové Matrix-LED přední světlomety druhé generace
› Devět designů interiéru, infotainment s 13″obrazovkou a další udržitelné materiály; chatbot ChatGPT bude integrován jako součást standardní výbavy později
› Čtyři benzinové a dva naftové motory, výkon až 195 kW (265 k) a mild-hybridní varianty
› Nové bezpečnostní a asistenční systémy pro ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti
› Škoda Octavia Sportline a Škoda Octavia RS posouvají sportovní odkaz vrcholného modelu na novou úroveň
Mladá Boleslav, 14. února 2024 – Škoda Auto modernizuje liftback a kombi svého ikonického modelu Octavia. S více než 7 miliony prodanými vozy se jedná s jasným odstupem o nejprodávanější model značky Škoda. Jeho čtvrtá moderní generace nyní dostala osvěžený vzhled, který zahrnuje přepracovanou masku chladiče a Matrix-LED přední světlomety druhé generace. Zákazníci mají k dispozici ještě bohatší standardní výbavu, jako je 10″ virtuální kokpit mini nebo dvouzónová automatická klimatizace Climatronic. Kromě toho se zvýšil podíl udržitelných materiálů v interiéru. Další bezpečnostní a asistenční systémy zvyšují aktivní a pasivní bezpečnost.
„Naši zákazníci od modelu Octavia právem očekávají mnoho a tato modernizace posouvá náš nejprodávanější model na vyšší úroveň. Díky inovacím, jako je zcela přepracovaný infotainment systém, nové bezpečnostní systémy, větší využití udržitelných materiálů a výkonnější přední světlomety, ještě lépe vyhoví našim zákazníkům. Jsem přesvědčen, že naše nejnovější Octavia překvapí a potěší všechny cestující a potvrdí svou roli našeho nejoblíbenějšího vozu.“
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto
„Octavia je pilířem značky Škoda. Celkem bylo prodáno více než 7,15 milionů vozů ve čtyřech novodobých generacích a modernizovaná Octavia bude v této úspěšné historii pokračovat. Díky vylepšené přední části vozu, novým asistenčním systémům a modernímu infotainmentu, poprvé včetně 13″ centrálního displeje, si náš modernizovaný nejprodávanější vůz udrží pozici jednoho z nejúspěšnějších modelů v Evropě. Jsem přesvědčen, že bude i nadále ohromovat naše zákazníky svou všestranností, atraktivním designem a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu
Nový impuls pro ikonický model značky Škoda
Čtvrtá novodobá generace modelu Octavia vstupuje do své další výrobní fáze s novým impulsem. Součástí modernizace je inovovaný vzhled s novým předním a zadním nárazníkem a přepracovanou maskou chladiče. Novinkou jsou také Matrix-LED přední světlomety druhé generace, nová Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru a několik nových designů kol z lehké slitiny. Nová nabídková struktura zahrnuje výbavové stupně Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS společně s devíti různými variantami interiérů.
Kromě nových a udržitelných materiálů použitých na sedadlech, palubní desce a výplních dveří je nyní standardem 10″ virtuální kokpit mini. Známý 10″ virtuální kokpit s více funkcemi, představený při uvedení čtvrté generace modelu Octavia na trh, zůstává v nabídce i nadále. Poprvé je u modelu Octavia na přání k dispozici infotainment s 13″ displejem. Do hlasové asistentky Laury bude standardně integrován chatbot ChatGPT založený na umělé inteligenci. Integrace ChatGPT do hlasové asistentky Laury přináší řadu nových možností, které dalece přesahují dosavadní úroveň hlasových povelů. Premiéru ve voze Octavia mají také novinky v podobě uloženého parkovacího manévru a parkování na dálku. Nabídku motorů tvoří dva benzinové motory 1,5 TSI, na přání dostupné s mild‑hybridní technologií, dva benzinové motory 2,0 TSI se zvýšeným výkonem a dva naftové motory, celkově s výkony od 85 kW (115 k) do 195 kW (265 k).
Kromě toho Škoda Auto dále rozšířila své rozsáhlé portfolio prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Nové rozpoznání únavy a pozornosti řidiče nyní využívá širokou škálu informací a parametrů k vyhodnocení chování řidiče. Modernizovaná Octavia také nabízí až 10 airbagů.
Nejprodávanější vůz značky Škoda a jeho úspěšný příběh
Novodobá Škoda Octavia je od zahájení výroby před 27 lety v roce 1996 základním modelem české automobilky a oblíbeným vozem širokého spektra zákazníků. Její čtyři dosavadní moderní generace si díky své prostornosti, nejmodernějším technologiím, vynikající úrovni bezpečnosti a skvělému poměru ceny a užitné hodnoty získaly na více než 60 trzích přes sedm milionů zákazníků. Octavia je vysoce ceněna i mezinárodními automobilovými médii. Čtvrtá generace se například stala finalistou ankety Evropské auto roku 2021 a ve stejném roce vyhrála titul Auto roku ve Švýcarsku.